Rolul si efectele suplimentelor alimentare (partea 1)
29 mai 2020
Sportivi pe divan. Interviu cu Dr. Ricardo Rubinstein – partea 1
28 iunie 2020

Optimizarea succesului in sport prin tehnica vizualizarii

Ce este vizualizarea

Sportivii care doresc să-și îmbunătățească viața sau performantele sportive, ar putea apela la tehnica vizualizarii. Vizualizarea poate să fie de folos, pentru că ajută la crearea unei scheme corecte de a reuși. În timpul vizualizării, creierul trimite impulsuri nervoase către mușchi, exact ca și atunci când te antrenezi în realitate. Poate vi se pare fantezist, dar nu este. Folosită împreună cu antrenamentul în sine, rafinează calitățile motrice specifice. La un moment dat, maratonistul de talie mondială Alison Roe, a declarat:” Fac față presiunii psihice prin repetiția în minte a cursei mele sau a unei părți din cursele mele. Eu intodeauna accentuez lucrurile pozitive.” Sportivii de nivel înalt au vorbit de multe ori despre importanța vizualizării, atât în perioada de pregătire, cât și în timpul competițiilor.

Vizualizare si actiune

Antrenorii, împreună cu psihologii, pot ajuta sportivii să beneficieze de avantajele efectuării antrenamentelor mentale.

Nu o să fim ași de la început. Țineți minte că DECIZIA nu are valoare fără ACȚIUNE, iar acțiunea nu are valoare fără PERSEVERENȚĂ. Degeaba decid că de azi mă apuc de vizualizare dacă nu acționez în consecință. Și degeaba acționez sporadic și nu perseverez. Dacă de exemplu vreu să slăbesc, iau acestă decizie, dar eu încă nu am aruncat din frigider alimentele care îmi fac rău, deci nu acționez, apoi, chiar dacă actionez azi, mâine și încă câteva zile, dar nu perseverez în decizia luată, nu voi avea nicun rezultat. Așadar, dacă dorești rezultate, fără muncă constantă, nu se poate. Nu mai da vina pe exterior, asumă-ți faptul că schimbarea și succesul depind, în mare măsură, de tine. Nu poți controla ce se întâmplă in exterior, nu poți controla atitudinea celorlalți, comportamentul celorlalți, dar poți controla ce ține de tine, deciziile tale, acțiunile tale, vorbele tale etc. Ești prietenul tău sau dușmanul tău.

„Succesul, asemenea fericirii, nu poate fi urmărit; el trebuie să decurgă…ca un efect secundar al unui devotament personal pentru o direcție mai importantă decât sine.” Atunci când mintea are un scop, un obiectiv se poate concentra mai bine. Dacă nu ai ținte, energia se împrăștie. „Când lucrezi asupra visului care să merite cu adevărat, și visul lucrează asupra ta.” Paul McKenna

Așadar, înainte de toate, gândește-te ce dorești să ai, să fii sau ce dorești să îmbunătățești. In acest sens, Brian Miller face urmatoarele recomandari referitoare la tehnica vizualizarii:

1. Căutați o poziție comodă înainte de începerea ședinței, într-o zonă liniștită și închideți ochii.

2. Sportivii sunt nevoiți să se încălzească înainte de orice antrenament fizic. Păstrați acest obicei și înaintea antrenamentului mental. Începeți prin a petrece câteva minute concentrându-vă pe un ritm de respirație lent și stabil și pentru relaxarea minții și a corpului.

3. Repetiția mentală ar fi bine să fie făcută într-o secvență de timp corectă. De regulă, imaginile vizualizate cu încetinitorul sau la viteze foare mari nu sunt foarte utile.

4. Ar trebui să vizualizați evenimentele așa cum se întâmplă în realitate. Repetați scena dintr-o perspectivă interioară, privind-o prin ochii dvs. Încercați să nu vedeți mișcările ca și cum v-ați uita la voi la televizor.

5. Vizualizarea este o abilitate care necesită antrenament. Perseverați, pentru că progresul este mai rapid dacă vă pregătiți în mod regulat.

6. Nu lăsați ședințele de vizualizare la voia întâmplării. Ele trebuie să aibă un loc bine stabilit în programul de antrenament săptămânal. De 3-4 ori pe săptămână, timp de 5-10 minute, ar fi un început grozav.

7. Întotdeauna vizualizați-vă pozitiv, concurând bine.

Psiholog sportiv ARDUSĂTAN CECILIA

Contact: 0755617467; Email: filotea76@yahoo.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

− 3 = 2